Ziyaret ve Refakat Politikası
04 Ekim 2024

1 AMAÇ: 

Hastaneler insanlar için en önemli devlet kurumlarından biridir. Hastanemizde hizmet akışını engellemeyecek şekilde, hastanemizin imkanlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde, uygun zaman ve yöntem dahilinde, belirli kurallar konularak, yatarak hizmet alan hastalarımızın tıbbi bakım ve psikososyal ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik hasta yakınlarının destek ve katılımı sağlanarak, kurumsal imajı arttırmak ve kaliteli sağlık hizmeti sunmak.

2-KAPSAM: 

Tedavi sırasında hastaya yardımcı olmak üzere; mevzuatın ve hastanemizin imkanlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde, tedaviden sorumlu doktorun uygun görmesine bağlı olarak, hastanın refakatçi bulundurma hakkı vardır. Bu hakkın nasıl ve ne zaman kullanılacağı hastanemizde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak gerçekleştirilmelidir.

3-SORUMLULAR:

Başhekim, başhekim yardımcısı, idari ve mali işler müdür ve müdür yardımcısı, sağlık bakım hizmetleri müdürü, hekim, hemşire, hasta refakatçisi ve ziyaretçiler

4- KISALTMALAR

5- TANIMLAR

6-FAALİYET AKIŞI

6.1. HASTANE REFAKAT KURALLARI:

·         Tedaviden sorumlu hekimin uygun görmesine bağlı olarak refakatçi bulundurulur ve bir kişi ile sınırlıdır.

·         Refakatçi bir kişiyle sınırlıdır.

·         Refakatçılar kimlik kartını taşımak mecburiyetindedirler.

·         Sürekli kalan refakatçıların iaşesi genel esaslar dahilinde kurumca karşılanır.

·         Ücretli hastaların refakatçılarından Bakanlık fiyat tarifesine göre ücret alınır.

·         Refakatçılar, hekimlerin direktifleri içerisinde hastalara bakmakla ve kurum disiplinine uymakla yükümlüdürler.

·         Refakatçılar, mümkün olduğu ve lüzum görüldüğü takdirde kurumun vereceği özel kıyafet ve kimlik kartını taşımak mecburiyetindedirler.

·         Refakatçi vizite ve tıbbi bakım sırasında hastanın yanında bulunmamalıdır.

·         Hekim ve hemşire direktifleri dışında hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır. Refakatçi, hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım etmelidir.

·         İlgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastayı hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir.

·         Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, refakatçilerin; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması, odalarda bulunan televizyonları başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanması; doktor vizite saatlerinde telefonlarını kapatmaları veya sesini kısık tona ayarlamaları önemlidir.

·         Hastane içerisinde tütün ve alkol kullanımı yasalar ve hastane kurallarına göre yasaktır.

·         Refakatçilerin hastane dışından yiyecek ve içecek getirmemesi, servis hemşiresinin bilgisi olmadan hiçbir yiyeceğin hastaya verilmemesi gerekmektedir.

·         Refakatçi değişiminde mutlaka hemşireye bilgi verilmesi gerekmektedir.

·         Refakatçi genel hastane kurallarına uymakla yükümlüdür. İhlali halinde, hastanıza refakat durumunuz kabul edilmeyecektir.

·         Odalarda bulunan eşyaların doğru kullanımından refakatçi sorumludur. Tüm cihazlar (televizyon, televizyon kumandası, buzdolabı vb.) hastane malıdır, dışarı çıkarılamaz.

·         Hasta ve refakatçiye ait kişisel eşyalar dolap içinde saklanır, etajer veya masa üstlerinde bırakılmaz.

·         Hasta ve hasta refakatçisi ısıtıcı ve benzeri cihazları kullanmaları kesinlikle yasaktır.

·         Tüm bunların dışında refakatçi olarak, hastanın sağlığı açısından herhangi bir sorun olduğu zaman öncelikle servis hemşirelerine bilgi vermelidir. Servis hemşirelerinin bilgisi dışından herhangi bir müdahalede bulunmamalıdır.

·         Özellikli hasta gruplarının refakatçileri özellik grubuna göre ve hastanın doktorunun öngördüğü kurallar çerçevesinde refakat eder. (Özel hasta grubu; bulaşıcı hastalığı olanlar, engelli hastalar, bağışıklık sistemi baskılanmış hastalar, ve mahkûm hastalar vb.).

·         Bu tür hastalarda hijyen kurallarına azami derecede dikkat etmeli, koruyucu ekipmanlarını kullanmalıdır.

·         Mahkum hastalarda refakatçi kabul edilmez.

 

6.2.ÖZELLİKLİ HASTA GRUPLARININ BULUNDUĞU BÖLÜMLERDE REFAKATÇİ KURALLARI

·         Özellikli hasta gruplarının (terminal dönem, geriatri, bağışıklık sistemi baskılanmış hastalar, istismara uğramış hastalar) refakatçileri hasta başında hasta özelliğine uygun kişisel koruyucu ekipman (maske, bone, galoş vb.) kullanmalıdır.

·         Özellikli hasta gruplarının yanında refakatçi olarak kalacak kişiler; enfeksiyon hastalığı, ağır kronik hastalığı olan ve enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler olmamalıdır.

·         Özellikli hasta gruplarının refakatçileri hastanın güven duyduğu, alışık olduğu kişiler olmalıdır.

·         İzolasyon odasında tedavisi devam eden hastaların refakatçi ve yakınlarının hastanenin belirlediği gerekli izolasyon önlemlerine uyumlu olarak refakatlerine devam etmeleri gerekmektedir.

 

6.3.HASTANE ZİYARET KURALLARI:

·         Ziyaret saatleri her gün 13:00-14:00 ve19:00-21:00 arasında yapılmaktadır. Bu saatler dışında ziyaret amaçlı girişler hastane düzenini bozduğundan, görevli danışma ve güvenlik görevlilerinin tarafından girişler sınırlandırılacaktır.

·         Hekim kararı doğrultusunda refakatçi ve ziyaret kısıtlaması yapılabilir.

·         Enfeksiyon riski sebebiyle grip, nezle vb. bulaşıcı hastalığı olan kişilerin ziyarete gelmesi uygun değildir. Aynı nedenle odalara çiçek alınmasında kısıtlamalar yapılabilir.

·         Hasta odalarında yiyecek, içecek vb. gıda ürünlerinin bulundurulması vektör kontrolü gereği tavsiye edilmemektedir. Hastaya kitap, dergi, gazete, hijyenik bakım ürünleri getirilebilir.

·         Hastanemizde sigara içilmesi 4207 sayılı kanun gereği yasaktır.

·         Yoğun Bakım ve izole hasta ziyaretleri için belirlenen ilave kural ve kısıtlamalara lütfen uyunuz

·         Hasta ziyaret süresinin kısa tutulması ve ziyaretçi sayısının 2’den fazla olmamasına özen gösterilmelidir.

·         Hasta/hasta yakınları ve ziyaretçiler hasta odasındaki eşya, cihaz ve sistemler hakkında bildirilen sorumluluklara uymalıdırlar

 

7-İLGİLİ DOKÜMANLARI

8-REFERANSLAR

Sağlıkta kalite standartları

9- YAYIN/DAĞITIM

Tüm çalışanlara, refakatçı ve ziyaretçiler